POPRAD. Nová tatranská električkozubačka pomenovaná Bradavica má za sebou prvú skúšobnú jazdu. Ako pre agentúru SITA uviedol hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Tomáš Kováč, v rámci nej koncom marca testovali profil trate a následne aj vlakový softvér.
Po Veľkej noci budú okrem iného nasledovať záťažové testy. Neskôr pretestujú aj lokomotívu.
Električkozubačka, ktorá dostala názov po jednom z tatranských štítov, má kapacitu 91 miest na sedenie. Do popradského depa ju zo Švajčiarska doviezli ešte v polovici januára. Ide o prvý z piatich vlakov, ktorými bude ZSSK od leta zabezpečovať obyvateľom z tatranských obcí i turistom spojenie s Popradom.
Kováč zároveň informoval, že ďalšia ozubnicovo-elektrická jednotka by mala byť pre Slovensko prepravená v polovici apríla.
Do prevádzky bude do konca roka 2021 nasadených päť vlakov pre trate Štrba - Štrbské Pleso, Štrbské Pleso - Starý Smokovec - Poprad a Starý Smokovec - Tatranská Lomnica.
Vozidlá sú financované z projektu Európskej únie - Modernizácia vozidlového parku ZSSK pre východné Slovensko. Päť kusov elektrických jednotiek a jeden multifunkčný rušeň stáli celkovo 38,8 milióna eur. Po Bradavici, Kostolíku,
Ganeku, Stredohrote a Vysokej má ZSSK pre východné Slovensko prichystaných ešte viacero vlakov.
Všetky budú jazdiť po koľajniciach Prešovského a Košického kraja do konca roka 2023.